Ojojoj!

Om du har kört med ren 95 oktan, utan ojeinblandning förstår jag att kolven ser ut dom den gör .
Jag skulle tro att du bör kolla om övriga lager i och kring vevaxeln har klarat att köras utan olja, innan du bara byter packboxen.
Alla lager vid vevaxeln - ramlager, storändans lager i vevstaken och kolvbultbussningen - smörjs alla av oljan som blandas i bensinen. Kör man med ren bensin i en tvåtaktare är det ett säkert sätt att köra sönder alla lager . Jo lagren i växellådan klarar sig, de har ju oljan i växellådan som smörjer. Men vid en renovering byter man alla lager, så att klockan vrids tillbaka över allt.
Om du försiktigt lyfter/ trycker ner vevstaken när den befinner sin i botten-läge eller topp-läge, är det stumt eller känns ett litet klick-klick? Är det ett tydligt glapp är även detta lagret, i storändan av vevstaken, kass.
Om du i detta läget bara byter det som syns utifrån kan du ha de större problemen olösta...
Utan att linda in det, i ditt ställe skulle jag dela på motorn och göra en hel renovering.
För att dela på motorn behöver du förstås kunna ta bort generatorn.
Jag har en likadan motor på arbetsbänken och jag skall precis dela på den, men måste kolla generatorn så att jag inte säger fel till dig.
Vi hörs
Andercz