Hur gick besiktningen? Eller vände du om? Fungerade den klanderfritt hela vägen hem?
Hmmm, mysko stopp.
Det låter, så här på avstånd, mest som ett elektriskt problem. Skulle det vara skräp i förgasaren, brukar den dö lite långsamt. Jag har dock varit med om att en färgflaga har täppt till slangen ganska plötsligt.
Gå igenom tändningssystemet, och resten av det elektriska. Kolla efter glappande anslutningar och lösa tåtar som kan orsaka kortslutning.
Det är ju på sitt sätt irriterande att den startade genast igen, då är ju felet ofta mycket svårare att hitta eller provocera fram igen...
Kanske skulle jag ta en extra titt på tändningslåsets anslutningar och kanske låsets funktion. Glappar nyckeln?
Att cykeln bara gått drygt 700 mil är ingen garanti för att den mår 100% bra i alla system. Jag har sett cyklar som gått under 100 mil som haft långa listor av fel..de flesta orsakade av tidigare ägares oförstånd.
Vore jag du, skulle jag nog banta ner på oljeinblandningen. Använder du syntetisk olja räcker det med 2 - 2,5%, och även med moderna mineraloljor kan du med förtröstan ha 3% oljeblandning. Delsyntet är bara att slänga pengarna i sjön, man får inte veta hur mycket som är syntet och mineral, men betalar ett högre pris. Jag är en stor förespråkare av syntetoljor, både i bensinen och i växellådan.
Du kan ha råkat ut för "loppa på tändstiftet". Det beror på sot. Sot kommer av oljeavlagringar och oförbrännt bränsle. Har du sotat cylindern på sistone?
Förgasaren bör normalt ha nålen på mellersta hacket. Jag kommer inte ihåg hur många lägen din trottelnål har, men det brukar vara fler än tre. Ställ in förgasaren efter handbokens instruktioner. Näst översta läget ger mindre bensin i gasblandningen. Är det rätt munstycke i förgasaren?
En bra länk om tändstift..
http://www.soe.se/mek/stift/stift.htm
Lycka till!
Hör gärna av dig med en rapport om vad felet var, om du hittar det...
Andercz